تبدیل پایان نامه به کتاب

تحقیقات انجام شده در قالب یک رساله دکتری، تحقیقاتی ارزشمند، نوین و جذاب هستند، هم برای پژوهشگر که ساعت های بی شماری را صرف انجام آن کرده است و هم برای اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه. حال ممکن است از خود بپرسید که آیا این تحقیقات می تواند برای مخاطبان گسترده تر و عام نیز ارزشمند و جذاب باشد؟ پاسخ ساده این است که بله! بسیاری از کتاب های دانشگاهی موفق از قلب تحقیقاتی برآمده اند که به عنوان رساله دکتری انجام شده است.

چاپ کتاب از پایان نامه، به‌ویژه در زمینه‌های علوم انسانی، نشان‌دهنده‌ی موفقیت است و دستاورد قابل توجهی تلقی می‌شود. چاپ کتاب ممکن است راهی مطمئن برای دستیابی به اهداف ارزشمندی مانند شکل‌دهی سیاست یا تقویت چشم‌انداز شغلی شما باشد. بسیاری از افراد این هدف را بلافاصله پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد یا دکتری خود و به عنوان بخشی از استراتژی شغلی خود و بهبود رزومه علمی و شغلی در دانشگاه دنبال می‌کنند. چاپ کتاب برای رزومه، می‌تواند به پیشرفت حرفه شما‌ جهشی جدی بدهد. در توضیح مهم ترین مزایای تبدیل پایان نامه به کتاب می توان گفت “هیچ چیز به اندازه‌ی داشتن یک کتاب منتشر شده، نشان‌دهنده‌ی «خبره بودن در یک زمینه» نیست”.

تبدیل پایان نامه به کتاب

مهم ترین نکات تبدیل پایان نامه به کتاب

هنگام تبدیل پایان نامه به کتاب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

درست است که در اکثر موارد، پایان نامه های دکتری در قالب مقالات ژورنالی منتشر می شوند، اما در برخی موارد این تحقیقات در قالب یک کتاب نیز منتشر می شوند. لذا می توان گفت گزینه های متنوعی برای انتشار نتایج تحقیقات پایان نامه وجود دارد که هر یک مزایا و شرایط خاص خود را دارند. اگر قصد دارید نتایج تحقیقات پایان نامه خود را در قالب یک کتاب منتشر کنید، بایستی بدانید شرایط تبدیل پایان نامه به کتاب و شرایط چاپ کتاب به چه صورت است و برای تبدیل پایان نامه به کتاب چه باید کرد؟

تبدیل رساله به کتاب، مستلزم آن است که موضوع رساله شما برای تعداد زیادی از پژوهشگران جذاب باشد. در حالی که یک رساله با یک پرسش آغاز می‌شود، اما یک کتاب با یک پاسخ آغاز می‌شود و اهمیت آن را در چشم انداز گسترده تر تحقیقات ترسیم می کند و تکامل و تأثیر آن را دنبال می کند.

همچنین باید تغییرات قابل توجه و مداوم در بازار کتاب‌های دانشگاهی، به ویژه در رفتار خوانندگان را در نظر بگیرید. تحول در فناوری دیجیتال همراه با افزایش قابل توجه حجم تحقیقات موجود، منجر به تغییراتی در نحوه تولید، انتشار و ترویج کتاب‌ها شده است. در این محیط، کلیدواژه «قابلیت دسترسی بودن» است. اتصال نویسندگان به خوانندگان مستلزم آن است که ناشران قابلیت کشف و دسترسی تحقیقات را از طریق مسیرهای مختلف تسهیل کنند تا اطمینان حاصل شود که خوانندگان بالقوه به راحتی بتوانند کتاب‌ها را پیدا کنند. 

تفاوت پایان نامه و کتاب

رساله و کتاب اگرچه ممکن است در نگاه اول ظاهرا شبیه به هم به نظر برسند، اما دو مقوله کاملاً مجزا هستند! رساله و کتاب از بدو تالیف تا انتشار، تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند. رساله که با هدف مخاطبان خاص نوشته می‌شود، در جهات مختلفی از کتاب متمایز است. اما در عین حال، موضوع رساله شما می تواند برای مخاطبان وسیعی جذاب باشد. با تبدیل پایان نامه به کتاب، می توانید امکان دسترسی به نتایج تحقیقات خود را برای طیف وسیعی از مخاطبان فراهم کنید.

  • رساله همیشه با یک سوال یا فرضیه شروع می‌شود. در مقابل، کتاب با مجموعه‌ای از تأملات برای جلب توجه خواننده آغاز می‌شود. تا حدی می‌توان گفت که در حالی که رساله با یک سوال شروع می‌شود، کتاب با یک پاسخ شروع می‌شود.
  • تفاوت عمده‌ی دیگر بین این دو، مخاطب آنهاست. محتوای رساله، از جمله قالب و زبان آن، برای جامعه‌ی دانشگاهی در نظر گرفته شده است. با این حال، از آنجایی که کتاب با هدف رسیدن به مخاطبان گسترده‌تر نوشته می‌شود، زبان و قالب آن برای درک آسان توسط خوانندگان غیر دانشگاهی نیز ساده‌تر می شود.
  • علاوه بر این، رساله در مورد مستندسازی یا گزارش فعالیت‌های تحقیقاتی شما در دوران دکتری است؛ در حالی که کتاب را می‌توان به عنوان یک رسانه ساده و روان، برای جلب توجه خواننده به تحقیقات شما و تأثیر آن بر جامعه در نظر گرفت.مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب

 

مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب (آموزش تبدیل پایان نامه به کتاب)

چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟ 

هر کتابی متفاوت است، اما نکات کلیدی متعددی در نحوه تبدیل پایان نامه به کتاب و آماده سازی نسخه نهایی برای چاپ آن وجود دارد. به طور کلی، تبدیل پایان نامه به کتاب نیاز به تطبیق محتوا، سبک و ساختار با توجه به مخاطبان عام و اهداف خاص کتاب دارد. در این جا، با توجه به تفاوت بین رساله و کتاب، به شکل کامل و جامع روش تبدیل پایان نامه به کتاب را توضیح می دهیم و تلاش می کنیم شما را چگونگی تبدیل پایان نامه به کتاب آشنا کنیم.

  • موضوعی را انتخاب کنید که فراتر از مخاطبان دانشگاهی جذابیت داشته باشد. تحقیقات شما برای متخصصان یک حوزه‌ی خاص ارزشمند است، اما آیا موضوع آن برای عموم مردم هم جذاب است؟ به این فکر کنید که آیا نتایج تحقیقات شما می‌تواند برای طیف وسیعی از خوانندگان، از دانشجویان تا متخصصان و علاقه‌مندان به حوزه‌ی کاری‌تان، مفید و خواندنی باشد؟
  • یک عنوان جذاب برای کتاب انتخاب کنید که منعکس کننده محتوای کتاب شما باشد. عنوان اصلی کتاب باید آن را بدون ارجاع به سایر اطلاعات کتابشناختی، به طور واضح و روشن معرفی کند و تا حد امکان کوتاه باشد. عناوین فصل‌ها نیز به همین ترتیب باید انتخاب شوند و در صورت امکان، باید خود را به طور واضح و روشن معرفی کنند. هدف کتاب خود را مشخص کنید و مشکلاتی را که قصد دارید برای خوانندگان حل کنید، شناسایی نمایید.
  • در تبدیل پایان نامه به کتاب، بازنویسی و نگارش جدید متن، ضروری خواهد بود. پس از طراحی و ترسیم ساختار کتاب، اکنون باید دوباره شروع به نوشتن کنید تا یک اثر کاملاً جدید خلق کنید. هنگام بازنویسی و مرتب سازی مجدد مطالب، جنبه های جالب، کنجکاو برانگیز یا غیرمعمول موضوع را در همان ابتدا، در قلب موضوع معرفی کنید. اطلاعات پس زمینه و بحث های نظری باید بعداً بیایند. بر اساس یک قاعده کلی، از موارد خاص شروع کنید و به سمت مباحث عام و کلی حرکت کنید، نه برعکس. برای جذب مخاطب عام، قانون همیشه این است که باید در پاراگراف اول ( در واقع در جمله اول) توجه خواننده را جلب کرد. بهترین نویسندگان همیشه از همین اصل پیروی می کنند. بخش های جالب تر، جذاب تر یا غیرمعمول ترین موضوع یا استدلال باید در ابتدا بیایند تا توجه خواننده عمومی را جلب کنند، سپس می توانید بعداً به ارائه پیش زمینه و تفسیرهای لازم بپردازید.
  • ساختار رساله‌ی شما لزوماً شبیه به ساختار کتابتان نخواهد بود. این امر به طور عمده به این دلیل است که مخاطبان متفاوت هستند و رویکرد هر دو مخاطب نیز متفاوت است. البته این امر به هدف کتاب نیز بستگی دارد. اگر کتاب به عنوان مرجع اصلی در نظر گرفته شده است، برای تعیین موضوعاتی که باید پوشش داده شوند، سرفصلهای درسی را باید در آن بگنجانید. ممکن است رساله‌ی شما بیشتر موضوعات و سرفصل ها را پوشش دهد، اما باید با استفاده از ادبیات موجود، خلاهای تمام سرفصل ها را پر کنید.
  • علاوه بر این، ممکن است بخواهید کتابتان نه تنها برای یک دوره، بلکه برای چندین دوره مختلف، مرجع تکمیلی باشد. در این صورت، باید علایق مختلف مخاطبان خود را در دوره های مختلف در نظر بگیرید.
  • اکثر رساله‌ها شامل ارجاع های گسترده، پاورقی ها و یک فهرست منابع نهایی مفصل هستند. اما خوانندگان عام انتظار ندارند که به آنها ثابت کنید تحقیقات شما چقدر دقیق بوده است یا به چند منبع مراجعه کرده اید. آنها فقط می خواهند بدانند که چه چیز جدیدی کشف کرده اید و در مورد آن چه فکر می کنید. در حالی که رساله‌ی خود را به عنوان کتاب منتشر می‌کنید، اصطلاحات علمی بیش از حد را حذف کنید و فهرست منابع را به کتاب‌های مرجع برای یک خواننده‌ی معمولی خلاصه کنید.
  • در یک رساله، داوران انتظار دارند که شما قبل از انجام کار، توضیح دهید که قصد انجام چه کاری را دارید و چگونه می خواهید آن را انجام دهید. سوال یا فرضیه اصلی تحقیق شما چیست؟ لذا، پس از انجام کار، از شما خواسته می شود که روش ها، یافته ها و نتیجه گیری های خود را دوباره بیان یا خلاصه کنید. اما در یک کتاب، این مقدمات و جمع‌بندی‌ها، اضافی هستند. توضیح کامل و جامع این موارد، ممکن است برای خوانندگان عام کتاب، تکراری و غیرضروری باشند و تأثیر موضوع اصلی کتاب را کمرنگ می کنند. به عنوان مثال، چکیده و مقدمه ای که در رساله ضروری هستند، در یک کتاب مورد نیاز نیستند. مقدمه و نتیجه گیری های معمول هر فصل رساله نیز چنین است. رساله برای داوران نوشته می شود، اما کتاب برای خوانندگان عام است. هر چیزی که فقط برای داوران مفید است (مانند چکیده، مرور ادبیات، روش شناسی، کاوش در استدلال‌های موافق و مخالف و تکامل نظریه‌های مختلف) باید حذف یا به شدت اصلاح یا خلاصه شود. رساله‌ی شما هدف و ساختار خاصی دارد که اکنون برای تبدیل آن به کتاب، باید آن ساختار را کنار بگذارید. ممکن است نیاز به خلاصه سازی یا حذف کامل موارد ذکر شده داشته باشید.
  • داوران صرف نظر از سبک نگارش، متن را بررسی می کند و از آن عبور می کنند، اما خوانندگان کتاب این کار را نمی کنند. بنابراین برای حفظ و جلب نظر مخاطب، نیاز به بازنویسی گسترده رساله است. سعی کنید کتاب را تا حد امکان برای خوانندگان جذاب کنید. این به معنای ساده‌سازی ادبیات و تمرکز بر جنبه‌هایی است که برای خوانندگان جالب خواهد بود. تصور کنید در یک کتاب در مورد این موضوع چه می‌خواهید و مطالب خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
  • مخاطبان خود را شناسایی کنید. چه کسی قرار است کتاب شما را بخرد؟ افراد آگاه اما غیر متخصص؟ دانشگاهیان؟ متخصصان؟ داشتن درک روشنی از اینکه برای چه کسی می‌نویسید، به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که نوشته‌ی شما به طور مناسب و جذابی تنظیم شده است. مشخص کردن هدف و مخاطب خود از همان ابتدا، شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد.
  • هنگام نوشتن کتاب، تا حد امکان سعی کنید مستقیماً با خواننده با لحنی گویا و روان و با استفاده از زبان ساده ارتباط برقرار کنید. آگاهی از مخاطب و احساس یک فرد واقعی که با او صحبت می کنید یا برای او می نویسید، یکی از مفیدترین و مهمترین مهارت های ارتباطی است که می توانید توسعه دهید. با خوانندگان کتاب به گونه ای کاملاً متفاوت از آنچه برای داوران می نویسید، صحبت کنید. این سبک صریح و روان را در تمام فصول کتاب توسعه دهید.
  • شما باید تمرکز خود را از رساله بردارید. یعنی باید تصمیم بگیرید که جالب ترین و مهم ترین مسائل یا موضوعات کدامند و روی آنها تمرکز کنید و به طور کامل مطالب حاشیه ای را کنار بگذارید. به عنوان مثال، مطالب پیش زمینه، بررسی های ادبیات پیشین تحقیق، پیشینه تاریخی، بحث های مربوط به نظریه ها، استدلال ها، روش شناسی و غیره باید از کتاب حذف شوند. چنانچه قصد دارید این مطالب حفظ شوند، باید از ابتدا به انتهای کتاب منتقل شوند یا به صورت بسیار فشرده در بخش های مربوطه متن اصلی گنجانده شوند.
  • هنگام تبدیل پایاننامه به کتاب به یاد داشته باشید که اکنون برای خوانندگان غیرمتخصص می نویسید. شما باید هم از آنچه می خواهید به آنها بگویید و هم از آنچه توجه آنها را جلب و حفظ خواهد کرد، آگاه باشید. به خوانندگان خود فکر کنید. آن‌ها ممکن است متخصص نباشند، تصور کنید برای همکار خود یا یکی از دانشجویانتان می‌نویسید که با اصول رشته شما آشناست، اما در زمینه خاص پایان‌نامه شما تخصص ندارد. خوانندگان باید به راحتی درک کنند که چه کاری انجام داده‌اید، چه یافته‌هایی داشته‌اید و بتوانند استدلال‌های شما را به راحتی دنبال کنند.
  • اکثر رساله ها دارای تعداد زیادی پاورقی و یک پیوست جامع و فراگیر هستند که همه آنها برای تحت تأثیر قرار دادن داوران و نشان دادن عمق تحقیقاتتان طراحی شده اند. پس از موفقیت در جلب نظر داوران در جلسه دفاع، اکنون که می خواهید پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنید، باید پاورقی ها، یادداشت ها و پیوست ها را به طور چشمگیری کاهش دهید، و آنها را به اندازه معقولی برسانید. فقط آنچه را که واقعاً برای یک خواننده معمولی مفید و جذاب است نگه دارید. هر گونه یادداشت یا توضیحی باید یا در متن ادغام شود یا کاملاً حذف شود. یادداشت ها باید فقط به منابع محدود شوند و به جای پاورقی باید به بخش پایانی منتقل شوند.
  • درباره روایت کلی کتاب فکر کنید و برای بازاندیشی در مورد ساختار کتاب آماده شوید.
  • برای وقت خواننده کتاب احترام قائل شوید. مطالب غیر ضروری و تکراری را حذف کنید. در صورت امکان، متن را ساده و روان بنویسید.
  • از ضمیر اول شخص به جای سوم شخص استفاده کنید.
  • از کلمات کوتاه و ساده استفاده کنید. درک کلمات کوتاه و آشنایی که برای همه مفهوم است، از اصطلاحات تخصصی با معنای مشابه، آسان‌تر است.
  • از زمان حال ساده استفاده کنید. درک متنی که نویسنده از زمان حال ساده استفاده کرده است، برای خواننده آسان‌تر است.
  • توالی اجزای جمله را حفظ کنید. برای درک بهتر خواننده، بهتر است فاعل جمله قبل از فعل و مفعول بعد از فعل بیاید.
  • توالی بخش‌ها را رعایت کنید. به همین ترتیب، توصیف مراحل انجام کار بهتر است به ترتیب انجام آن‌ها باشد.
  • از جملات منفی پرهیز کنید. جملات منفی، به ویژه جملاتی با دو یا سه قید منفی، می‌توانند گیج‌کننده باشند. با این حال، برای تأکید خاص و تصحیح برداشت‌های غلط، می‌توان از جملات منفی با قید محدودکننده استفاده کرد.
  • از اختصارات پرهیز کنید. بسیاری از نویسندگان برای اصطلاحات تخصصی از اختصارات استفاده می‌کنند؛ استفاده از تعداد زیاد اختصارات در یک صفحه برای خواننده خسته‌کننده است. علاوه بر این، اگر خواننده با این اختصارات آشنا نباشد، به راحتی فراموش می‌کند که هر کدام به چه معناست.
  • از جملات طولانی، پیچیده و پر پیچ و خم استفاده نکنید. هیچ جمله ای نباید حاوی بیش از دو ایده باشد. هر مفهومی باید تا حد امکان مستقیم، ساده و واضح بیان شوند.
  • طول جمله‌ها را متنوع کنید. درک جملات کوتاه، آسان‌تر از جملات بلند است، زیرا جملات بلند حافظه را تحت فشار قرار می‌دهند. جملات کوتاه این‌گونه نیستند. با این حال، تغییر طول جمله‌ها یک رویه‌ی خوب است، زیرا پشت سر هم آمدن جملات کوتاه، متن را بریده بریده می‌کند.
  • پاراگراف های خود را تا حد امکان تقسیم بندی کنید و آنها را بین حدودا 3 تا 20 خط بنویسید. سعی کنید از پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید. خواندن پاراگراف‌های کوتاه، آسان‌تر از پاراگراف‌های بلند است. هر صفحه‌ای که کل متن آن بدون حتی یک پاراگراف جدید باشد، نیاز به بازنگری دارد!
  • از شماره یا بولت ‌پوینت استفاده کنید. اگر می‌خواهید مجموعه‌ای از نکات را در یک پاراگراف بیان کنید، شماره‌گذاری یا بولت‌پوینت‌ها مفید هستند.
  • از زیرعنوان‌ها استفاده کنید. زیرعنوان‌ها بخش‌ها را دسته بندی می کنند تا نویسنده و خواننده بدانند کجا هستند و به کجا می‌روند. زیرعنوان‌ها به خواننده در اسکن کردن، انتخاب و بازیابی مطالب و همچنین به خاطر سپردن آن‌ها کمک می‌کنند. زیرعنوان‌ها می‌توانند به صورت جمله یا سوال نوشته شوند. اگر زیرعنوان‌ها به صورت سوال باشند، متن زیر آن باید به سوال پاسخ دهد. این به نویسنده در ارائه‌ی استدلال و به خواننده در دنبال کردن آن کمک می‌کند.
  • هنگامی که متن تقریباً کامل شد، پیش‌نویس‌ها را چاپ کنید. پیش‌نویس‌ها را چاپ، ویرایش و بازنگری کنید. نسخه‌های چاپی به شما امکان می‌دهند تا جزئیات کوچک (علائم نگارش، مراجع و غیره) را به راحتی بررسی کنید و همچنین حس بهتری نسبت به کل سند پیدا کنید. در مورد تجدید نظر کلی (تغییر ترتیب بخش‌های اصلی) و تجدید نظر جزئی (ایجاد تغییرات در کلمات و جملات به صورت جداگانه) فکر کنید.
  • از دیگران بخواهید پیش‌نویس‌های شما را بخوانند. همکاران یا دانشجویان ممکن است مایل باشند پیش‌نویس‌های شما را بخوانند و در مورد آن‌ها نظر دهند. از آن‌ها بخواهید جملات یا بخش‌هایی را که به نظر آن‌ها خوانندگان دیگر ممکن است در دنبال کردن آن‌ها با مشکل مواجه شوند، برجسته کنند.
  • به طور مداوم ویرایش کنید. هرگز آخرین نسخه‌ی متن را به عنوان نسخه‌ی نهایی در نظر نگیرید. این نسخه را کنار بگذارید و سپس یک یا دو روز بعد دوباره به سراغ آن بروید. دیدن متن با دیدگاهی تازه، دیدگاه های جدیدی به شما می دهد.

مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب

مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب و مراحل چاپ کتاب در موسسه دانش پژوهش

تبدیل پایان نامه به کتاب می تواند راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن تحقیقات خود با مخاطبان گسترده تر و ارتقای اعتبار شما به عنوان یک متخصص در زمینه تخصصی شما باشد. با انتخاب موسسه مناسب و استفاده از خدمات آنها، می توانید مطمئن شوید که کتاب شما با بالاترین کیفیت ممکن منتشر می شود.

در موسسه دانش پژوه، خدمات متعددی برای کمک به نویسندگان در تبدیل پایان نامه به کتاب و چاپ کتاب با تیراژ دلخواه ارائه می شود. برای سفارش چاپ کتاب در موسسه دانش پژوه، محدودیتی برای حداقل تیراژ چاپ کتاب (مانند چاپ کتاب تک جلدی، چاپ کتاب تک نسخه، چاپ کتاب در تیراژ پایین) وجود ندارد و سفارش چاپ کتاب تیراژ کم نیز پذیرفته می شود. خدمات چاپ کتاب شامل ویرایش ادبی و ویرایش نگارشی، ویرایش محتوایی و ساختاری، ویرایش تخصصی بسته به موضوع کتاب، بازنویسی و تبدیل زبان به قالب کتاب، طراحی جلد کتاب، انتخاب فونت و سبک صفحه آرایی متناسب با موضوع، تنظیم و صفحه آرایی متن کتاب، چاپ کتاب با کیفیت مناسب، انتخاب نوع جلد، کاغذ و سایز کتاب، صحافی و آماده سازی برای توزیع، ثبت کتاب و دریافت شابک (شماره بین المللی کتاب)، اخذ مجوز نشر از وزارت ارشاد، تبلیغات و بازاریابی کتاب، عرضه در سایت انتشارات و فروشگاه های اینترنتی، توزیع در کتابفروشی ها و نمایشگاه های کتاب، انتشار کتاب در قالب کتاب الکترونیکی یا کتاب صوتی و … است. موسسه دانش پژوه به شما اطمینان می دهد که پایان نامه شما را با بالاترین کیفیت ممکن به کتاب تبدیل و آن را منتشر می شود. برای تبدیل پایان نامه به کتاب فوری، چاپ کتاب فوری و چاپ کتاب ارزان در تهران با ما تماس بگیرید.

هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب و هزینه چاپ کتاب در موسسه دانش پژوهش

هزینه ی تبدیل پایان‌نامه به کتاب و هزینه چاپ کتاب شامل هزینه خدمات مختلفی مانند ویرایش ادبی و ویرایش محتوایی و ساختاری، طراحی داخلی، طراحی جلد، صفحه آرایی و تنظیم متن، چاپ و توزیع، دریافت شابک و مجوز چاپ کتاب است. قیمت تبدیل پایان نامه به کتاب و هزیه چاپ کتاب در موسسات و ناشران مختلف بسیار متفاوت است و به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله:

  • حجم و پیچیدگی محتوای پایان نامه: هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب، بر اساس تعداد صفحات و سطوح پیچیدگی محتوای پایان نامه تعیین شود. پایان نامه های طولانی تر و پیچیده تر به طور طبیعی به دلیل حجم کار بیشتر برای ویرایش، قالب بندی، بازسازی محتوا، بازنویسی، توسعه و ویرایش هزینه بیشتری را در بر دارند.
  • خدمات مورد نیاز: خدمات خاصی که انتخاب می کنید تأثیر قابل توجهی بر قیمت و هزینه چاپ کتاب خواهد داشت. گزینه های رایج شامل ویرایش، قالب بندی، بازسازی محتوا، طراحی جلد و دریافت شابک و مجوز چاپ کتاب است. برخی از موسسات خدمات اضافی مانند بازاریابی، تبلیغات، توزیع، و حتی ارائه خدمات در زمینه توسعه کتاب الکترونیکی یا کتاب صوتی را ارائه می دهند. ارائه این خدمات اضافی، هزینه چاپ کتاب را افزایش می‌دهد. برای چاپ کتاب با کمترین هزینه، می توانید خدمات اضافی را حذف کنید.
  • تعداد نسخه‌های چاپ: تعداد نسخه‌هایی که می‌خواهید چاپ شود، در هزینه چاپ کتاب تأثیرگذار است. قطعا هزینه چاپ کتاب 100 صفحه ای با هزینه چاپ کتاب 500 صفحه ای متفاوت خواهد بود.

لازم به ذکر است که در محاسبه هزینه چاپ کتاب، هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب را نیز باید در نظر بگیرید. هزینه چاپ کتاب به تعداد صفحات، نوع جلد، کیفیت کاغذ و سایر عوامل بستگی دارد.

هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب و هزینه چاپ کتاب در موسسه دانش پژوه، قابل توافق و مذاکره است. برای آگاهی از چگونگی چاپ کتاب و چاپ کتاب به صورت شخصی، با موسسه دانش پژوه تماس بگیرید. هزینه ویراستاری و چاپ کتاب بر اساس نیاز و بودجه شما تنظیم می شوند.

 

پیمایش به بالا